Sisältömarkkinoija tekee tuloksia myymättä mitään

Jos sisältömarkkinointi pitäisi kiteyttää yhteen lauseeseen, lause varmastikin kuuluisi seuraavasti:

”Lopeta myyminen”

Sisältömarkkinoinnin myyjän näkökulmasta tämän pitäisi tietysti olla valtava karikko. Miksi kukaan asiakas haluaisi ostaa mitään, missä ei myydä? Miksi minun pitäisi lopettaa myyminen?

Näihin kysymyksiin on aika helppo vastata kysymyksillä. Miten aikakauslehtimainontasi on viime aikoina toiminut? Entäpä bannerit? Somessakaan ei taida se ostaostaosta-huutaminen tehota?

Sisältömarkkinoinnin ydin on siinä, että asiakkaat kiinnostuvat sisällöistäsi ilman, että sinun tarvitsee helppoheikkinä työntää asiakkaita liikkeeseesi. Otan yhden esimerkin eilisillalta. Olin tulossa koirien kanssa lenkiltä ja oven takana oli remonttifirman ovelta ovelle -myyjä. Tilannetajuton kaveri alkoi kyselemään remonttitarpeista, vaikka huomasi kyllä, että pitelin kädessäni neljän märän koiran hihnaa ja olin varmasti kiireisen näköinen.

Myyjä yritti työntää tuotteitaan minulle tilanteessa, jossa minua oli turha tavoitella. Entäpä jos yritys siirtäisi helppoheikkien palkan omaan mediaan, jossa kerrotaan rakentavasti ja fiksusti remonteista, uusista sisustusratkaisuista ja trendeistä maailmalla? Voisiko kuluttajia aidosti kiinnostava sisältö toimia paremmin asiakashankinnan keinona kuin ovelta ovelle myynti?

Voisi ja toimiikin. Sen lisäksi että yrityksen Oma media tarjoaa lukijoille kiinnostavaa sisältöä, se poikii myös oikein toteutettuna liidejä ja kauppaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka haluavat oikeasti asiakkaaksesi. Myymättä mitään.

Ville Kormilainen
Sisältömarkkinointiuskovainen
ville.kormilainen@gmail.com

Tilaa ilmainen uutiskirje ja sisältömarkkinointiopas täältä

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>