Kiinnostaako sisältömarkkinointi? Lataa ilmainen opas!

 

Sinulle myydään näinä aikoina yhtä sun toista. Trendikkäimmät myyvät sinulle sisältömarkkinointia. Mainostoimistot, viestintätoimistot, yhden miehen konsulttiyritykset ja kaikki siltä väliltä. #sisältömarkkinointi on in.

Minäkin myyn sisältömarkkinointia, mutta aion siitä huolimatta jakaa tämän oppaan sinulle ilmaiseksi. Ensinnäkin siksi, että tämän oppaan luettuasi tiedät edes vähän sisältömarkkinoinnista ja toisekseen siksi, että oppisit välttämään ostamista sisältömarkkinointipuoskareilta. Osta sisältömarkkinointisi osaavalta tekijältä.

Mitä sisältömarkkinointi sitten on? Robert Rosen mukaan perinteisellä markkinoinnilla halutaan huutaa maailmalle, että olemme rokkareita. Sisältömarkkinoinnilla rock-tähteys pitää näyttää toteen.

Sisältömarkkinointi on hiton paljon vaikeampaa kuin mainoksen ostaminen ja tulokset näkyvät todella paljon hitaammin. Sisältömarkkinointi on siinäkin mielessä harmillista, että joudut aidosti tekemisiin ihmisten kanssa, joudut olemaan kontaktissa asiakkaisiisi ja vastaamaan heille. Toivon mukaan myös rehellisesti. Huh huh.

Sisältömarkkinointi on parhaimmillaan sitä, että tarjoat asiakkaallesi sisältöjä, joita asiakas todella haluaa kuluttaa eikä välttämättä edes tunnista sitä maksetuksi. Ja sitä paitsi, vaikka tunnistaisikin, sillä ei ole merkitystä muuta kuin positiivisessa mielessä. Hyvin tehdystä sisältömarkkinoinnista nimi jää mieleen.

Otetaanpa esimerkiksi amerikkalainen BarkBox-firma, joka toimittaa kerran kuukaudessa kotiovelle yllätyspaketin koiratarvikkeita 19 dollarin hintaan. Firman tärkein markkinointikanava on oma media, BarkPost, joka kerää joka kuukausi yhdeksän miljoonaa kävijää verkkosivuille, satoja tuhansia uutiskirjetilauksia ja Facebook-faneja.

Sivustolla ei myydä aggressiivisesti mitään, vaan tarjoillaan koiraihmisille kiinnostavaa sisältöä: viihdettä, videoita, lukemista. Ja arvaatte varmasti, että myynti vetää.

Sitä on sisältömarkkinointi.

Tilaa uutiskirje ja maksuton sisältömarkkinointiopas.

Ville Kormilainen
Viestintäkonsultti, sisältömarkkinointiasiantuntija
https://fi.linkedin.com/in/kormilainen
Ville.kormilainen@gmail.com

Ota sinäkin käyttöösi Uuden Suomen Yrityskanava, sisältömarkkinointityökalu yrityksesi käyttöön. Lue lisää tai soita
040 5155 385/Janne Kujanen tai mailaa janne.kujanen@lahimedia.fi

 

 

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>