9 vinkkiä sisältömarkkinoinnin aloittamiseen

  1. Lopeta myyminen

Jenkkisivusto BarkPost perustettiin aikoinaan tukemaan koirien postimyyntilaatikon, BarkBoxin myyntiä. Jos käyt piipahtumassa BarkPostin sivuilla, on se yksinomaan media, ei myyntikanava. Myymisen lopettaminen on sisältömarkkinoinnin alku!

  1. Suunnittele

Vaikka esimerkiksi BarkPostin koiraviihdesivusto näyttää päällisin puolin aikamoiselta sekametelisopalta, on takana silti huolellinen suunnittelu. Mitä tapahtuu vuositasolla, mitä viikkotasolla ja mitä päivätasolla. Orjallisesti suunnitelmaa ei tarvitse noudattaa, mutta se luo rungon järkevälle tekemiselle.

  1. Ilahduta

Yksi BarkPostin luetuimpia artikkeleita on 17 asiaa, jotka oppii kun elää parisuhteessa koiranaisen kanssa. Sivuston tärkein tehtävä on ilahduttaa ja viihdyttää ihmisiä. Mieti, miten sinun brändisi voisi ilahduttaa.

  1. Ole sitkeä

Sisältömarkkinointi on vuorovaikutussuhteen rakentamista ja se vaatii aikaa. Jos haluat tuloksia kampanjamaisesti, ei sisältömarkkinointi ole sinua varten. Jos haluat kuitenkin sitouttaa asiakkaasi pidemmäksi aikaa ja pysyvästi, homma vaatii enemmän aikaa.

  1. Rakenna sisältöprosessi

Rakenna kevyt sisältöprosessi. Suunnittele kevyesti, tuota sisältö, julkaise ja mittaa. Jos homma toimii, tuota lisää sisältöä samalla kaavalla. Jos ei toimi, suunnittele uudestaan ja tuota sisältö.

  1. Mittaa oikeita asioita

Nykypäivänä voit mitata lähes kaikkea, mutta mittaa oikeita asioita, joilla on merkitystä. Facebookissa tykkääjämäärillä on tosi vähän merkitystä, mutta sillä, kuinka moni ihminen puhuu sivustasi, onkin jo tärkeää. Mittaa oikein ja jos et tiedä mitä mitata, kysy apua.

  1. Yhdistä järki ja tunteet

Tunteikas sisältö toimii aina, mutta sisältö, jossa on sekä tunnetta että järkeä, toimii parhaiten. Teimme aikoinaan koirapalvelu Kuonoon grafiikan koirien kielestä. Juttu keräsi Facebookissa lähes 80 000 näyttökertaa. Ilman euroakaan mainontaan. Järki kohtasi tunteet ja jakoja syntyi räjähdysmäinen määrä.

  1. Muista keskustella

Tätä toitotetaan jokaisessa koulutuksessa, mutta se on totisinta totta. Jos olet vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, älä unohda keskustelua. Eli vastaa Twitterissä viesteihin ja vaikka Facebook-kommentissa ei olisi edes kysymystä, vastaa silti kommentoijalle.

  1. Hyödynnä yhteisöä

Jos tarvitset kuvia, kokeile pyytää niitä yhteisöltä. Ihmiset kyllä auttavat brändiä, josta he pitävät.

Tilaa ilmainen sisältömarkkinointiopas, joka ilmestyy lokakuussa 2015. Tilaa uutiskirje ja maksuton sisältömarkkinointiopas. Saat oppaan sähköpostiisi sen ilmestymispäivänä.

Ville Kormilainen
https://fi.linkedin.com/in/kormilainen
Ville.kormilainen@gmail.com

 

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>